Temu najaktywniejszym reklamodawcą w social mediach Mety w pierwszym półroczu
W pierwszym półroczu 2024 r. najwięcej reklam w serwisach Mety (Facebook, Instagram) w Polsce miał chiński gigant e-commerce Temu Poland. Z kolei Jysk Polska opublikował reklamę o największym zasięgu niemal 15 mln osób – pokazują dane Sotrendera.
W pierwszym półroczu 2024 r. najwięcej reklam w ekosystemie Mety opublikowało Temu Poland – 18 720. Na miejscu drugim znalazł się CityFit z liczbą 12 541 reklam, a na miejscu trzecim Żabka Polska z 10 072 reklamami.
Z kolei branżami z największą liczbą reklam były:
1. Zakupy i handel – 65 060
2. Odzież i akcesoria – 60 229
3. Zdrowie i uroda (marki) – 37 299
Oznacza to, że w branży retailowej reklamy Żabki i Temu odpowiadały za 44 proc. wszystkich reklam.
Zobacz: Threads w zaledwie rok dobiło do 175 mln użytkowników. Elon Musk i jego X mają powody do obaw
Temu Poland z największymi zasięgami
Pod względem Reach Score, który jest wskaźnikiem zasięgu reklamy, zdecydowanym liderem w pierwszym półroczu było również Temu Poland (Reach Score = 100).
Na drugim miejscu znalazł się Lidl Polska ze wskaźnikiem Reach Score na poziomie 66, a SkyShowtime miał łączny zasięg o ponad połowę mniejszy niż Temu (Reach Score = 45).
W całym ekosystemie Meta najwięcej – 25 proc. – było reklam o zasięgu w przedziale 10-50 tys. Nieco ponad 1,5 proc. reklam miało zasięg wyższy niż milion.
Z kolei aż 23 proc. wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców. Reklamy o niskim zasięgu były publikowane głównie przez marki, którym zależy na precyzyjnym dotarciu do konkretnych lokalizacji. Do takich branż należały m.in. Nieruchomości oraz Sport i rekreacja - analizuje Sotrender.
Aż 41 proc. reklam w branży nieruchomości dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców.
Z kolei reklamy o najwyższych zasięgach publikowały głównie brandy alkoholowe (Ballantine’s, Finlandia, Lubelska) oraz firmy usługowe z zakresu bankowości i finansów.
Zobacz: Polska spółka Facebooka zarobiła mniej. Nie płaci dywidendy
JYSK z najbardziej widoczną reklamą półrocza
Reklamę o największym zasięgu w pierwszym półroczu opublikował JYSK Polska, informujący klientów o obniżeniu cen swoich produktów. Na drugim miejscu znalazła się walentynkowa reklama eobuwie.pl, a na trzecim reklama Allegro.
Reklamę JYSK, eobuwie.pl, czy Allegro zobaczyło 15 mln Polaków.
W pierwszym półroczu tego roku średni koszt za kliknięcie (CPC) w ekosystemie Meta wyniósł 92 grosze, co było wyższą wartością niż w całym 2023 roku, kiedy to średni CPC przyjął wartość 86 groszy.
W pierwszym półroczu najniższą wartość CPC odnotowaliśmy w lutym – 78 groszy, a najwyższą w czerwcu – 1 zł.
Z kolei średni CPM w ekosystemie Meta osiągnął wartość 2 zł 80 groszy. Oznacza to, że wartość średniego CPMu nieustannie maleje – w 2023 roku średni CPM osiągnął wartość 3 zł 92 groszy, co tylko na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy daje spadek o ponad złotówkę.
Dołącz do dyskusji: Temu najaktywniejszym reklamodawcą w social mediach Mety w pierwszym półroczu